導師編號 90414
26-30歲
3
 成功案例
(0)
嶺南大學 | 中文
性別
年齡
26-30歲
補習經驗
暫無數據
導師特色
暫無數據
補習概覽
導師資歷
網上課程
家長評論
簡介
I am Zachary, a Year 4 undergraduate student from Lingnan University with my major in Chinese. I have certain experience in providing tutorial services to various students from F.1 - F.6. In my tutorial, I would explain how can students handle with difficulties and how to finish tasks step-by-step. In stead of just providing answers for questions, I would help students to find their own answers and create a set of inspiration. Hope you would enjoy my tutorial and getting good grades! 作為一個來自嶺南大學中文系的四年級學生,在大學吸收的學科知識拓闊了我對「中文」的眼界,同時亦使我在教學上得到更大反思。學習中文,是這個世代的學生所面對的一大煩惱,究竟如何才能找出答案?中文閱讀怎樣才可掌握劃分段落的技巧?文言文又應如何理解?這些難題相信你和我亦曾遇過。整合過往的經驗和知識,我選擇以讓學生實踐的方式進行補習。除了一些「硬知識」主要以講授形式講解之外,在做卷和思維方面我會多讓學生思考,透過指引思考方向和尋求答案,讓學生自己發展出一套理想的思維模式,以應付考試。另外,除上課時間外,其他時間學生亦可透過WhatsApp等途徑詢問功課難題,甚或可以約額外時間做說話練習等,務求做到全方位兼顧。希望在不久的將來可以在上課時與你分享學習中文的趣味!
補習形式
上門補習
補習地區
石硤尾、深水埗、長沙灣、荔景站、元朗及天水圍、屯門、荔枝角、美孚
科目
中一-
綜合人文科
-中六
中國文學
中一-中六
通識教育
中國語文
主要語言
中文(廣東話)
導師經驗
曾在補習社工作,學生
學歷
高中畢業(DSE)
家長評論
暫無數據
學費
$160/hour
導師編號 90414
嶺南大學 | 中文
學費
$160/小時
fast rigister 3秒登記